Veelgestelde vragen - Residentie Buitenzorg
Adoe, ramah tamah in een sfeer van tempo doeloe met de geur van verse boemboes?’ Bij Residentie Buitenzorg is dit dagelijkse kost. In onze WLZ gecertificeerde zorginstelling staan warmte, gastvrijheid en respect voorop. Ons zorgaanbod is zeer compleet en bestaat uit dagverzorging, thuiszorg, verpleeghuiszorg, huishoudelijke zorg en maaltijdvoorziening. Wij zijn gespecialiseerd in wonen, zorg en welzijn voor Indische en Molukse ouderen of ouderen die zich met onze cultuur verwant voelen. Onze ervaring is dat ouderen met een Surinaamse of Antalliaanse achtergrond zich ook thuisvoelen in onze doelgroepgerichte zorg. In het Noorden en Oosten van Nederland zijn we dé full-service woonzorgorganisatie voor cultuurspecifieke zorg met roots in de gordel van smaragd. We zijn gevestigd in Groningen, Assen, Drachten en Almelo.
Indonesische ouderenzorg, senang zorg, senang, molukse ouderenzorg, chinese ouderenzorg, thuiszorg, moluks, indonesisch, dagbesteding, indonesische maaltijden, molukse maaltijden, ouderenzorg almelo, ouderenzorg groningen, ouderenzorg assen, ouderenzorg drachten, assen, drachten, groningen, almelo, antilliaanse ouderenzorg, surinaamse ouderenzorg, verzorgingstehuis, maaltijdservice, bejaardentehuis, woonzorgcentra, residentie buitenzorg, adeline schiphuis, alfons schiphuis, nederlandse-indische ouderen, allochtone ouderen, nederland, indonesie, china, indische ouderenzorg
15520
page-template-default,page,page-id-15520,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

Veelgestelde vragen

Wanneer u voor het eerst in aanraking komt met de ouderenzorg heeft u wellicht een aantal vragen. Om u alvast op weg te helpen hebben we de antwoorden op de meeste gestelde vragen alvast op een rijtje gezet. 

1. Ik wil graag een vorm van zorg ontvangen van Residentie Buitenzorg. Hoe krijg ik een indicatie?
Het team van Residentie Buitenzorg helpt u hier graag bij. Wanneer u een vorm van zorg van ons wilt ontvangen, maar daar nog geen indicatie voor heeft, kunt u contact met ons opnemen. Wij begeleiden u graag tijdens het traject van de indicatiestelling, zodat de zorgaanvraag vlot en overzichtelijk verloopt.

2. Wat moet ik betalen?
Als u tijdelijk of vast verblijft op onze verpleegafdeling zorgen wij voor de dagelijkse verzorging, de verpleging, het eten, de medicatie, de schoonmaak en de medische ondersteuning. U hoeft daar niet voor te betalen, tenzij dat anders is aangegeven. Op de website van Zorginstituut Nederland kunt u lezen waar u aanspraak op kunt maken als u verblijft in een WLZ-instelling.

3. Is er een wachtlijst voordat ik zorg kan ontvangen?
Voor de actuele stand van zaken kunt u altijd contact met ons opnemen.

4. Kan ik zelf kiezen bij welke vestiging ik zorg ontvang?
Voor de mogelijkheden kunt u contact opnemen met het hoofdkantoor.